Ezen a napon a fiatalok számára ismeretlen mentálhigiénés szakemberek segítségével igyekeztünk a Rogers Akadémia középiskolás fiataljai számára esélyt adni a feltételhez nem kötött pozitív odafordulás mélyebb megélésére. 14 diák, 4 tanár és 5 mentálhigiénés szakember működött itt együtt.

A Pronon Alapítvány öt munkatársa több segítő műfajban készült a foglalkozásokra. A diákok előre megismerhették a műhely leírásokat, és szabadon választhattak közülük. A tanárok menekülőutakat is előkészítettek a kevésbé bátrak számára. Ezzel végül egy fiatal élt. Előkészítésként megismerkedtünk a segítő kapcsolat formáival. Biztosítottuk a diákokat a titoktartásról, és arról, hogy csak számukra biztonságos szinten fogunk mozogni.

Izgalmas játékokkal vezettük fel a foglalkozásokat: vicces rajzolás, érzéskártyák, inspirációs képek, dinamikus relaxáció, érzelmi hőmérő, játék a nevekkel, befele forduló járkálás és szemek találkozása– egyszóval sokrétű ráhangolással jutottunk el az első műhely választásáig.

A 3 x 30 perc alatt a következő műhelyekben dolgoztunk forgószínpad – szerűen: „Pályaorientáció”,„Megkönnyebbülés”,„Helye a világban”,„Kapcsolatok”,„Megfelelés”. Változatos módszereket alkalmaztak a segítők: coaching, dramatikus eszközök, segítő beszélgetés.

A szakmai programot a visszajelző kör zárta. Bár eleinte volt némi bizonytalanság néhány fiatalban a nap végén az egész csapat, felnőtt és diák egyaránt, csupa – csupa jóérzésről számoltak be a végén. Egy fiatal nem vett részt a programban, az általa otthon sütött palacsintákat falatozva, feldobott hangulatban fejeztük be a napot.