A makói Szignum Iskola igazgatókiválasztásában azon dolgoztunk, hogy a tanárok, a szülők, és a rend képviselőit segítsük az ideális jelölt kompetenciáinak meghatározásában és objektív mérésében. A sok előkészítő munkát igénylő folyamat végén világos és egyértelmű adatok álltak rendelkezésre a döntéshez.

A Prononos csapatból heten segítettünk annak meghatározásában, hogy milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie az ideális jelöltnek, majd ezekhez viselkedéseket is rendeltünk. Végül olyan feladatokat találtunk ki az adott kompetenciák mérésére, amelyek megfigyelésével magán az AC napon objektív adatokat gyűjthettünk.

A két igazgató -jelölt a délelőtt folyamán 5 feladatot csinált meg.
– személyes interjú (külön – külön)
– két helyzetgyakorlat (egy szülő-diák konfliktus, és egy tantestületen belüli, értékeket is érintő vita)
– egy trükkös együttműködési, külön erre az alkalomra írt páros gyakorlat
– prezentáció (külön – külön)
– reflexiók a napról

Számomra nagyon izgalmas volt mind a folyamat, mind a személyes élmény, Rengeteget tanultam.

Jó volt, hogy Makón ismerünk egy csapatot, ami hozzánk hasonló értékek közvetítésén fáradozik. Felénk nagy bizalommal forduló emberekkel találkoztam. Közöm lett hozzájuk, drukkolok nekik, és visszajelzést szeretnék majd kapni tőlük két – három év múlva, hogy hova jutottak a megválasztott igazgatóval.
Azt hiszem, a Prononos csapat is erősebb lett. A 2 x 4 órás úton sokat lehet beszélgetni és nevetni. és én mindig különös kapcsolatot érzek azokkal, akikkel már éheztem együtt: a két órás odabuszozás után ugyanis 20.30 – 22.30 – ig még „pár percig” „ránézünk a következő napra”.